Blog kategorie
Blog archiwum
nie pon wto śro czw pią sob
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
Blog wpisy
Dlaczego warto wybierać żywność z certyfikatem BIO?

Dziś bardziej niż kiedykolwiek wcześniej zwracamy uwagę na to, co jemy. I bardzo dobrze, ponieważ wychodzi nam to tylko na zdrowie! Jednak wciąż wiele osób wzbrania się przed wybieraniem żywności z certyfikatem BIO. Dziś odkłamiemy kilka mitów, wyjaśniając temat od podszewki. Udanej lektury!

Czy warto pić czystek? Właściwości, zastosowanie, działanie

Herbata z czystka jest jedną z najstarszych herbat na świecie. Pochodzi z regionów Morza Śródziemnego gdzie zyskała popularność dzięki swoim właściwościom prozdrowotnym i przyjemnemu aromatowi. W 1999 roku przyznano jej miano Rośliny Roku, co potwierdza, jak bardzo ważna może być dla ludzkości.

Tak naprawdę czystek towarzyszy nam od wieków. Nasi przodkowie stosowali go, aby zmniejszyć ryzyko wystąpienia chorób sercowych, wyeliminować problemy z oddychaniem, ale też radzić sobie w przypadku infekcji wirusowych. To zioło nie zmieniło się po dziś dzień, dlatego i my możemy czerpać z jego właściwości. Niestety wielu z nas nie ma pojęcia, jak wiele korzyści niesie ze sobą picie czystka. Natura daje nam wiele darów, dlatego warto dowiedzieć się więcej o tej roślinie i sprawdzić jakie efekty możemy uzyskać!

Blog chmura tagów

Figi świeże i suszone - zastosowanie właściwości i wartości odżywcze

0
Figi świeże i suszone - zastosowanie właściwości i wartości odżywcze

Figi to bardzo popularny owoc dostępny zarówno w wersji świeżej jak i suszonej. Ciekawy smak wygląd sprawiają, że sięgamy po nie coraz częściej. Świeże, są pyszną przekąską i dodatkiem zarówno do dań słodkich jak i wytrawnych. W wersji suszonej jest niezastąpionym składnikiem porannej owsianki czy świątecznego keksu. Bardziej popularne w naszym klimacie są figi suszone. Otrzymuje się je przez powolne suszenie w temperaturze około 50 °C. Tak przetworzone figi na długo zachowują smak, wartości odżywcze oraz przydatność do spożycia, dzięki czemu stanowią atrakcyjny składnik wielu potraw. Przeczytaj jakie składniki odżywcze zawierają figi i kiedy powinny pojawić się w Twojej diecie, a kiedy trzeba na nie uważać.

Jak jeść figi?

W większości sklepów już w wakacyjne dni możemy znaleźć świeże figi. Najczęściej pojawiają się odmiany o fioletowej skórce, ale istnieją również czarne, żółte i zielone – wszystkie równie smaczne. Podstawowym warunkiem zjedzenia smacznej świeżej figi jest to, że musi być dojrzała. Dlatego wybieraj owoce o ciemno fioletowej skórce. Smak figi zależy od stopnia dojrzałości owocu, dojrzałe mają słodki smak i delikatną skórkę. Przed zjedzeniem należy je umyć. Nie obieraj fig ze skórki, po umyciu wystarczy przekroić je na ćwiartki. Wystarczy je lekko rozchylić i zjeść, nawet same są przepyszne. Świeże figi to też wspaniały dodatek do wielu dań, takich jak: sałatki, mięsa i ciasta. Wybornie smakują z wyrazistymi serami i szynką parmeńską na ciepło. Są również doskonały dodatkiem do deserów lodowych czy tortu Pavlova.

Figi suszone a świeże figi

Zarówno świeże jak i suszone figi są owocami wysokokalorycznymi z dużym indeksem glikemicznym. Jednak ich właściwości zdrowotne sprawiają, że nie powinniśmy z nich rezygnować. Jedynie pamiętając o zawartych w nich kaloriach wliczać je w codzienny bilans energetyczny i traktować jako dodatek do dania, a nie samodzielną przekąskę. Wszystkie suszone owoce zawierają dużą ilość cukru więc powinny być dodatkiem do codziennej diety, a nie jej podstawą. 

Zarówno świeże jak i suszone figi to owoce o wysokiej zawartości błonnika pokarmowego, witamin z grupy B, wapnia, potasu i magnezu. Poprawiają trawienie i zmniejszają zaparcia, mają działanie przeciwnowotworowe. Dodatkowo poprawiają trawienie, zmniejszają ryzyko chorób serca i pomagać w kontrolowaniu poziomu cukru we krwi. Zawierają korzystny dla naszego zdrowia błonnik, który pomaga w pracy układu trawiennego. Działa też jak prebiotyk lub źródło pożywienia dla zdrowych bakterii żyjących w jelitach. Gdy możemy w sezonie cieszmy się świeżymi figami, poza czasem w którym figi są dostępne możemy wprowadzać do diety suszone owoce figowca.

Fig suszone BIO

Figi suszone BIO 500g

Figi suszone właściwości zdrowotne

Figi to bogate źródło witamin, takich jak A, B1, B2, B3, B6, C, E i K. Figi suszone zawierają również takie składniki jak wapń, potas, magnez, fosfor, mangan, miedź i żelazo.

Wartości odżywcze w 100 g suszonych fig to:

• białko – 3,3 g

• tłuszcze – 0,9 g

• węglowodany – 63,9 g

• błonnik – 9,8 g

Przykładowo miedź oraz witaminy z grupy B regulują pracę układu nerwowego i pomagają w prawidłowym funkcjonowaniu mięśni. Potas pomaga utrzymać prawidłowe ciśnienie, zaś żelazo jest potrzebne do produkcji hemoglobiny – w ten sposób oba minerały służą krwiobiegowi. Istotny jest również wapń, który odpowiada za krzepliwość krwi, a także stan zębów i kości. Ponadto spożywanie suszonych fig redukuje apetyt, dzięki dużej zawartości błonnika. suszonymi figami

Figi suszone – przeciwwskazania

Figi mają bardzo bogaty skład i są bardzo dobrym źródłem naturalnego błonnika. Lecz ich skład i właściwości powodują również to, że część osób musi na nie uważać lub wykluczyć z diety. Zarówno suszone, jak i dojrzałe figi są bogatym źródłem witaminy K. Z tego względu ostrożność w jedzeniu suszonych owoców z drzewa figowego powinny zachować osoby przyjmujące leki rozrzedzające krew takie jak np. warfaryna. Drugą grupą są osoby z problemami z układem trawiennym. Szczególnie suszone figi są bardzo dobrym źródłem błonnika. Jedzenie zbyt dużej ilości fig może spowodować problemy związane z trawieniem i biegunkę. Również ze względu na kaloryczność fig i ich wysoki indeks glikemiczny ostrożne w spożywaniu fig powinny być osoby chorujące na zapalenie trzustki, cukrzycę czy otyłość. Jednak zalety fig suszonych i świeżych powinny sprawić, że nawet jeżeli w ograniczonej ilości będą one częścią waszej codziennej diety.

 

Sprawdź koniecznie 

👉Dobre tłuszcze – czyli jakie?

👉Post przerywany - Intermitten fasting

👉 Właściwości octu jabłkowego, czy wspomaga odchudzanie?

Komentarze do wpisu (0)
Menu Szukaj więcej więcej
    • Ekopaka.pl
    • Sklep internetowy ze zdrową żywnością

      Warszawska 162, 32-086 Węgrzce

      NIP: 5130281419

      REGON: 523313151

    • Tel.: 796 434 468
    • E-mail:biuro@ekopaka.pl
    • Zapisz się do newslettera

      Zapisz się do newslletera i odbierz 5% rabatu na pierwsze zakupy

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium